Skip to content

Recensie Hersenvitaminen op Tijdschrift voor Coaching

edithEdith Hassing schreef een recensie van Hersenvitaminen, voor het Tijdschrift voor Coaching. Zo start die recensie:

Iedereen kan altijd verbeteren, intelligenter worden, met meer plezier leren, beter presteren en meer plezier hebben in wat degene doet. Dit is wat Gwenda Schlundt Bodien stelt in haar boek: ‘Hersenvitaminen’. Op de kaft is een hoofd met een appel op de plaats van de hersenen afgebeeld. Ik ga er vanuit dat ik iets ga leren, waardoor mijn hersenen beter kunnen werken. Mijn interesse is geprikkeld.

Gwenda is medeontwikkelaar van de progressiegericht aanpak. Ze is trainer, coach, auteur en blogger. In haar boek legt ze uit wat het verschil is tussen een statische mindset en een groeimindset, hoe je door een groeimindset je hersenen kunt laten groeien, hoe je het best kunt oefenen en hoe je kunt leren om progressiegericht te werken. Ik merk dat ik geboeid wordt door haar woorden en hierom gretig halverwege het boek begin. Dit mag zegt Gwenda in haar inleiding! Het boek is erg plezierig geschreven. Herkenbare voorbeelden en aan het eind van ieder hoofdstuk een samenvatting met kernpunten. Door deze stijl van schrijven, leest het prettig tijdens een pauze, bij de kapper of in bus of trein. Daarnaast heeft het een wetenschappelijke onderbouwing wat fijn is voor mensen die van harde feiten houden.

Lees verder

1 thought on “Recensie Hersenvitaminen op Tijdschrift voor Coaching

1. Jozef